Galați

După o lungă perioadă de timp în care nu am mai părăsit orașul nostru natal, am prins un weekend liber, așa ca ne-am decis să ne încărcăm cumva bateriile. Voiam să plecăm pe undeva, însă nu știam pe unde să mergem, nu aveam foarte multe resurse materiale și nici mult timp la dispoziție, așa că ne-am hotărât să plecăm puțin prin țară, că-i frumoasă și avem ce vedea. Căutam un loc liniștit, undeva nu foarte departe, unde să ne simțim bine.

Am ajuns într-un orășel mic din estul Romaniei, străbătut de Dunăre, foarte liniștit și primitor. Galați, că așa-i e numele de prin 1400, a reușit să lase prin amintirile noastre încă o vacanță reușită.

Gara Galati.jpg

Am plecat, bineînțeles, cu trenul. Cele 4 ore și ceva petrecute pe drum ne-au cam dat bătăi de cap, însă am ajuns cu bine. Micuța noastră expediție abia începea, iar noi abia așteptam să vedem cu ce se laudă gălățenii.

La gară ne-au întâmpinat prietenii noștrii buni, Diana și Alin, pe care i-am super stresat, noi fiind doritori să vedem cât mai multe lucruri prin oraș. Cum sunt niște oameni de nota 1000, nu numai că ne-au ținut companie, dar ne-au și cazat, ne-au hrănit cu bunătăți și au ajuns să ia titlul de cei mai buni ghizi neautorizați 🙂

Diana si alin.jpg

Cum am ajuns, am mancat copios și spre surpinderea noastră, nu am început cu vizita Galațiului. Ne-am dus direct la “adversari”, adică în Brăila :)) . Am traversat repejor orașul ca să ajungem în mall-ul de acolo, am făcut puțin shopping apoi ne-am întors la Galați. ( Nu am înțeles prea multe din Brăila la momentul respectiv, însă despre asta vom povesti  cu siguranță într-un alt articol )

Ajunși în Galați, am plecat repede prin oraș. Am ajuns la grădina botanică. Ne-am plimbat  mult, mirosind flori și privind natura în cea mai bună condiție a ei. Plimbându-ne, am dat de o grămadă de miri și mirese care își realizau pozele de nuntă. A fost o atmosferă de vis!

poza gradina.jpg

Mergand așa, am ajuns și la Muzeul de Stiințe ale Naturii, care era în incinta grădinei. Am vizitat repejor și muzeul, (exponate: pești, păsări, planetarium, etc) ajungând spre final să ne decidem dacă să mergem sau nu la un film 12D  (curioși fiind ce ar fi însemnat această cifră colosală în materie de dimensiuni, haha :)) ) Până la urmă am mers la un film numit ,,The crocodile”, în care nu apărea niciun crocodil :)) Filmul de 10 minute a fost drăguț pentru cei 10 lei plătiți pe bilet. Un scurt-metraj făcut la japonezi, destul de vechi, dar plin de efecte speciale (baloane de săpun, apă, aer, fum) și niște scaune care te zguduiau de-a binelea. (experiență 12D, nu? :)) )

Rupți de oboseală, stropiți în față, împroșcați cu spumă, inspirând fum artificial și amețiti după efectele miraculoase 12D, am părăsit locul și am fugit către Grădina Japoneză, un alt loc liniștitor. După niște ore bune în care am bătut la pas orașul, am fugit să mâncăm la Corso. Super full localul, că deh, era sâmbătă seara, însă am rămas plăcut surprinși că mâncarea a fost delicioasă și ne-a fost servită rapid.

Cu burta plină, am mai dat o fugă prin oraș, să-l vedem și noaptea. Am ajuns în port, unde ne-am relaxat puțin și am mâncat multe prostioare. Dupa ce am ajuns mai mult decât sătui, am fugit de acolo îngețați! (Serile de vara din Galați sunt chiar reci 🙂 )

Colaj bUN.jpg

După o zi agitată petrecută cu prietenii noștrii și după un somn bine meritat, în următoarea zi am luat-o de la capăt. Aveam multe în cap cu o seară înainte, voiam să batem iar la pas orașul, însă oboseala ne-a convins să ne relaxăm mai mult duminică. Ne-am dezmeticit destul de greu, dar ne-am făcut curaj să ieșim iar din casă.

Aveam trenul spre bucurești la ora 17:35, asa că timpul nu a fost prietenul nostru cel mai bun în Galați. Pe picior de plecare, am ales să ne mai oprim la cel mai bun restaurant/local din zonă numit C House Lounge Galați, unde ne-am răcorit puțin și am mai schimbat două vorbe cu gazdele noastre.

Ora de plecare a sosit rapid și ne-a zgornit din Galați, însă am promis că vom reveni curând. Experiența a fost una plăcută, în ciuda faptului că orașul este mic și ar mai necesita unele modernizări. Singurul impediment a fost faptul că nu am avut ceva mai mult timp la dispoziție și nu am apucat să vizităm tot și să ne vedem cu restul prietenilor de acolo. Data viitoare promitem să aducem completări!

Ca primă impresie, Galați este un oraș surpinzător, încărcat de istorie și locuri demne de vizitat. Oamenii calzi și atmosfera de acolo ne-au făcut să ne simțim ca acasă, chiar dacă asta a fost prima oară când am pășit în acea zonă a Moldovei!